سالمندها - خاطره

نگاهی به وضعیت سالمندان - پزشکی سالمندان - داستانهای سالمندان - مدیر خانم بشیری

سالمندها - خاطره

نگاهی به وضعیت سالمندان - پزشکی سالمندان - داستانهای سالمندان - مدیر خانم بشیری

پیرمرد زیرک!


یک پیرمرد باز نشسته خانه ی جدیدی در نزدیکی یک مدرسه خرید. یکی دو هفته اول همه چیز به خوبی و خوشی سپری شد. ولی تا این که مدرسه ها باز شد؛ در اولین روز تحصیلی، پس از تعطیلی کلاس ها، سه چهار تا بچه ی شیطون در خیابان به راه افتادند و در حالی که با صدای بلند با یک دیگر صحبت می کردند، هر چیزی را که در سر راه شان بود به این طرف و آن طرف پرتاب می نمودند. این کار هر روز تکرار می شد و آسایش پیرمرد کاملاً مختل گشته بود .به همین دلیل پیرمرد تصمیم گرفت کاری بکند و به این وضع خاتمه دهد. بنابراین یک روز بعد از آن که مدرسه تعطیل شد دنبال بچه ها به راه افتاد و آنان را صدا کرد، بعد به ایشان گفت: شماها خیلی بامزه هستید و من از این که می بینم این قدر شور و نشاط جوانی دارید، خوشحال می شوم. من هم که به سن شما بودم همین کارها را می کردم .حالا هم می خواهم لطفی در حق تان بکنم. من روزی ۱۰۰۰ تومان به هر کدام از شما می دهم که بیایید این جا و همین کارها را بکنید! با شنیدن این حرف همه ی بچه ها خوش حال شدند و به کارشان ادامه دادند تا آن که چند روز بعد، پیرمرد دوباره به سراغ شان آمد و گفت: متأسفانه در محاسبه حقوق بازنشستگی من اشتباهی شده و من نمی تونم روزی ۱۰۰ تومان بیش تر بهتون بدم. از نظر شما که اشکالی نداره؟ بچه ها گفتند: ۱۰۰ تومان؟!!! اگه فکر می کنی ما به خاطر روزی فقط ۱۰۰ تومان حاضریم این همه بطری نوشابه و چیزهای دیگه رو به این طرف و آن طرف پرتاب کنیم کورخوانده ای. ما نیستیم.

و از آن پس پیرمرد با آرامش در خانه ی جدیدش زندگی کرد ... 

منابع این نوشتار محفوظ است.


نظرات 2 + ارسال نظر
روشنک پنج‌شنبه 8 اسفند 1392 ساعت 21:44

عــــــــــــــــــــــــــــالی بود.

شیرینی جمعه 2 اسفند 1392 ساعت 16:51 http://www.shirinlife.ir

سلام
سایت ما هم خیلی شیرینه
سایتمون در مورد عسل و خواص اونه در ضمن فروشگاهم داریم و عسل اصل میفروشیم
خوشحال میشیم مارو لینک کنید و به ما از صفحه تبادل لینک سایتمون اطلاع بدید تا ما هم لینک شمارو در قسمت لینک دوستان قرار بدیم
آدرس : http://www.shirinlife.ir
عنوان : خرید اینترنتی عسل
مرسی.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.