سالمندها - خاطره

نگاهی به وضعیت سالمندان - پزشکی سالمندان - داستانهای سالمندان - مدیر خانم بشیری

سالمندها - خاطره

نگاهی به وضعیت سالمندان - پزشکی سالمندان - داستانهای سالمندان - مدیر خانم بشیری

افزایش خطر مرگ و میر سالمندان با کمبود مصرف ویتامین دی

 

سطوح پایین ویتامین D، احتمال بروز مرگ و میر در بزرگ سالان مسن را افزایش می‌دهد.

محققان با انجام بررسی‌هایی بر روی ۲۵٣٨ نفر سفید و سیاه پوست آمریکایی بین سنین ٧٠ تا ٧۹ سالگی و جمعآوری نمونه خون آن ها برای تعیین سطوح ویتامین D و نیز مطالعه وضعیت پزشکی آنان در هر شش ماه، دریافتند که سطوح پایین ویتامین D و سطوح بالای هورمون پاراتیروئید با افزایش میزان مرگ و میر در افراد مسن همراه می باشد. هم چنین غلظت پایین ویتامین D کمتر از ۲٠ نانوگرام بر میلی‌لیتر در یک سوم از افراد مورد مطالعه در این آزمایش، نزدیک به ۵٠ درصد میزان مرگ و میر را افزایش داده که در این میان مقادیر پایین ویتامین D به صورت کم تر از ٣٠ نانوگرم بر میلی لیتر نیز با افزایش خطر قابل توجهی برای بروز مرگ و میر همراه بوده است.

داشتن تغذیه صحیح برای سلامت کلی و عمومی بدن مهم می باشد و این مطالعه با تأکید بر اهمیت ویتامین D در تغذیه به ویژه در زمان رشد بدن، بیان می‌کند که دریافت ویتامین D آسان بوده و از طریق قرار دادن پوست در معرض نور آفتاب و یا از طریق دریافت رژیم غذایی و مکمل‌های غذایی قابل تأمین است.

تحقیقات گذشته نیز مزایای قابل توجه نقش ویتامین D در بهبود سلامت و پیش گیری از بیماری‌ها را نشان داده و کمبود آن را به طور مستقیم با بروز اشکال مختلفی از سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی - عروقی مرتبط دانسته است.





منابع این نوشتار محفوظ است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.