سالمندها - خاطره

نگاهی به وضعیت سالمندان - پزشکی سالمندان - داستانهای سالمندان - مدیر خانم بشیری

سالمندها - خاطره

نگاهی به وضعیت سالمندان - پزشکی سالمندان - داستانهای سالمندان - مدیر خانم بشیری

داستان قلبم هدیه ی عشق من است به تو ...


تا به حال پای صحبت بزرگ ترها نشسته اید پدر و مادرتان را می گویم. وقتی که به حرف های شان گوش فرا می دهید، می توانید چیزهای با ارزشی از لابه لای سخن آن ها بیابید. این کار جالب توجه و مشعوف کننده است اما جالب تر از آن نشستن به پای صحبت پدر بزرگ ها و مادر بزرگ هاست. من از دار دنیا یک مادر بزرگ دارم که هر وقت برایم حرف می زند بسیار لذت می برم؛ با شنیدن خاطراتش به قدیم ترها سفر می کنم که بسیار هم هیجان انگیز است.

می دانستید!!!

این یک فرصت طلایی برای شماست تا با بودن در کنار بزرگ ترها از مهربانی نگاه شان، شیرینی کلام شان و صمیمیت دستان پر مهرشان استفاده کنید.

از این فرصت بزرگ بهره مند شوید چرا که شاید چنین فرصتی دیگر پیش نیاید ...

وقتی که بچه بودم، تمام دوست و فامیل در کنار یک دیگر می نشستند و قصه های خود را تعریف می کردند اما امروزه دیگر از آن کارها خبری نیست؛ چرا که کار و مشغله زیاد فکری این فرصت را از انسان ها گرفته است. دور میز نشستـن و قصه گفتـن تنها راهی برای گذران وقت نمی باشد، بلکه روشی برای انتقال عقل و خرد به دیگران نیز هست. بسیاری از ما علی رغم توان حیرت آور و غول آسای تکنولوژی، هنوز هم قادر به زندگی خوب با آن ها نیستیم و نیاز به دور هم بودن و استماع قصه های دیگران را داریم. ما صرف نظر از این که برای امرار معاش خویش چه می کنیم و در حساب بانکی خود چقدر پول داریم و یا آن که پوست مان چه رنگی است، هر کـدام دارای احساساتی هستیـم که برخی از آن ها قابل رؤیتنـد و برخی دیگر در وجود ما محبوس می باشند. این حالات گاهی به شکل داستان های خوب همانند مربیان بزرگ در زندگی ما نقش می آفرینند و بسیاری از درهای بسته را به روی مان می گشایند چرا که هر حکایت به مثابه تجربه ای منحصر به فرد است که حاوی بصیرت منضم به انگیزه های عاطفی بوده و توجه ما را به خود معطوف می دارد.

داستان های مؤثر می توانند انسان را از قید تصمیمات گذشته خویش آزاد کنند و درهای درک و فهم بیشتر را به روی او بگشایند. چرا که یک قصه این امکان را دارد تا راه های هم وار موجود در سر راهمان را باز نماید، و ما نیز بتوانیم با اندیشه ای بهتر به جای گزینی روش های دیگر بپردازیم. با این اوصاف شما همیشه پس از خواندن یا شنیدن برخی از حکایات احساس خواهید کرد که دل تان می خواهد مضمون آن را با دوست و یا کسی که بیش از حد دوستـش دارید، در میان بگذارید و در مواقعی که داستانی واقعاً تا اعماق روح تان نفوذ می نماید، لحظه ای چشم های تان را برهم نهید و از خود بپرسید که چه کسی همین الآن نیاز به شنیدن آن دارد؟ که احتمالاً نام کسی که دوستش دارید در ذهن تان خطور می کند و در این صورت، به دیدارش می روید و یا به او تلفن می زنید تا در خواندن یا شنیدن حکایت با شما هم راه گردد. از طرفی پس از مطالعه داستان، شما می توانید درباره نحوه اثرگذاری آن بر روی خود و دیگران قضاوت کنید و به گفت و شنود بپردازید و مهم تر از همه با الهام گرفتن از آن به بیان قصه زندگی خویش بپردازید.

خواندن داستان، نقل و گوش فرا دادن به آن سبب تحولی شگرف در زندگی انسان می گردد؛ چرا که حکایات خوب ابزار قدرت مندی هستند که انرژی های نهفته ی انسانی را بر می انگیزانند و موجبات آرامش و انسجام روح و رشد روز افزون او می شوند. خواندن یا شنیدن یک داستان سبب باز شدن احساسات درونی گردیده و زمینه ی خواندن یا شنیدن دسته جمعی و خانوادگی آن را فراهم می آورد و بدیهی است که با این کار اعضای خانواده به یادآوری و نقل تجارب مهم زندگی خویش پرداخته و دیگران را نیز بر سر میز شام یا ناهار می کشانند.





منابع این نوشتار محفوظ است.

نظرات 2 + ارسال نظر
یخ فروش جهنم شنبه 12 بهمن 1392 ساعت 11:40

خیلی شنگ بود مرسیییییییییییییییییییییییییی

سلام یخ فروش جهنم. من هم یک روزی یخ شکن جهنم بودم. احیاناً هم دیگر را قبلاً ملاقات نکردیم. به هر حال، متشکرم از این که به وبلاگم سر می زنید.

آ . د . م دوشنبه 7 بهمن 1392 ساعت 19:59 http://1adam.blogsky.com

سلام
واقعا کار روی سالمندان حال و آینده از موضوعات بسیار بسیار مهم کشورست...
موفق باشید /

سلام
بله همان طور که گفتید بسیار مهم است. اگر دوست داشتید می توانید مطالبی در این زمینه ارائه کنید تا آن را با کمال میل روی وبلاگم بگذارم.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.